Напрямки фізичного виховання.
Для проведення практичних занять з фізичного виховання формуються навчальні відділення за такими напрямами:
• оздоровче (оздоровчо-рекреаційної спрямованості);
• спеціальне (реабілітаційно-відновлювальної спрямованості);
• спортивне (спортивного вдосконалення).
До оздоровчого навчального відділення (оздоровчо-рекреаційної спрямованості) зараховуються студенти, які віднесені до основної і підготовчої медичних груп. На цьому відділенні формуються навчальні групи із ЗФП (загальної фізичної підготовки) і спеціалізації (з використанням вправ різних видів спорту в спрощених формах та систем фізичних вправ).
Метою оздоровчого тренування на заняттях цього відділення є підвищення функціональних можливостей, рівня фізичного стану і зміцнення здоров’я студентів. Навантаження, які використовуються, не повинні перевищувати функціональних можливостей організму, але мають бути досить інтенсивними, щоб викликати оздоровчий ефект.
До спеціального навчального відділення (реабілітаційно-відновлювальної спрямованості) зараховуються студенти, які віднесені за даними медичного обстеження до спеціальної медичної групи. Навчальні групи формуються з урахуванням стану здоров’я, рівня фізичного стану. Студенти, які звільнені за станом здоров’я від практичних занять на тривалий термін, здають теоретичний курс з фізичного виховання.
До спортивного навчального відділення зараховуються студенти основної медичної групи, які мають спортивний розряд. Спортивне тренування цього відділення спрямоване на досягнення максимальних результатів в обраному виді спорту. Навчально-тренувальні заняття проводяться в групах за видами спорту відповідно до рівня спортивно-технічної підготовленості студентів.
Як дисципліна фізичне виховання потребує від студентів виконання певних обов’язків:
- систематично відвідувати заняття фізичного виховання в терміни, передбачені навчальними планами і розкладами занять;
- виконувати контрольні вправи, здавати заліки в установлені терміни;
- додержуватись раціонального режиму навчання, відпочинку та харчування;
- регулярно займатись ранковою гімнастикою та самостійно фізичними вправами або будь-яким видом спорту;
- брати участь у масових, оздоровчих і спортивних заходах, які проводяться кафедрою фізичного виховання і спортивним клубом;
- проходити обов’язкове медичне обстеження в установлені терміни, самостійно контролювати стан свого здоров’я і фізичного розвитку.
Головним критерієм ефективності фізичного виховання випускника вищого навчального закладу є:
- знання дотримання основ здорового способу життя;
- знання основ організації та методики найбільш ефективних видів та форм раціональної рухової діяльності й уміння застосувати їх на практиці у своїй фізичній активності;
- знання основ методики оздоровлення і фізичного удосконалення традиційними і нетрадиційними засобами та методами фізичної культури (з різним матеріальним забезпеченням);
- знання основ професійно-прикладної фізичної підготовки й уміння застосувати їх на практиці;
- знання основ фізичного виховання різних верств населення;
- сформована навичка до щоденних занять фізичними вправами у різноманітних раціональних формах;
- систематичне фізичне тренування з оздоровчою або спортивною спрямованістю;
- виконання нормативів професійно-прикладної підготовленості;
- поінформованість про всі головні цінності фізичної культури та спорту.
Комментариев нет:
Отправить комментарий